After Avándaro: the black hole of mexican rock
 Bibliography

 
Fernando Aceves. Retratos del rock mexicano. Barcelona. Plaza & Janés. 1999

 

 
José Agustín. La Nueva Música Clásica. México. Editorial Universo. 1985 José Agustín. La contracultura en México. Grijalbo Mondadori. 1996

 

 
Federico Arana. Guaraches de ante azul. México. Editorial Posada. 1985 (Cuatro tomos) Federico Arana. Guaraches de ante azul. México. Editorial María Enea. 2002 (Un tomo, corregida y aumentada)

 

Carlos Chimal et al. Crines, Lecturas de rock. México. Editorial Penélope. 1984 David Cortés, El otro rock Mexicano, Times ediciones

Tere Estrada. Sirenas al ataque. INJ-SEP, 2000 Gonzalo Gutiérrez y Mario Castellano. Rock and roll en español, historia y discografía del rock & roll en México de 1960 a 1965. Edición de los autores. México. 1986

 

 
Antonio Malacara Palacios. Catálogo subjetivo y segregacionista del rock mexicano. México. Angelito Editor. 2001   Entremés. Periodismo cultural. No. 4 mayo-junio. Nueva época. México. 1992

 

 
Víctor Roura. Negros del Corazón. México. UAM. 1984  Víctor Roura. Apuntes de rock, por las calles del mundo. México. Editorial Nuevomar. 1985

 

 
 Miguel S. Torres Zermeño, Guadalajara y el Rock (50-70), México, 2002  Eric Zolov. Rebeldes con causa. México. Editorial Norma. 2002

 

 
 Merced Belén Valdes Cruz, Rock mexicano, ahi la llevamos cantinfleando, México, Edición del autor, 2000  Mario Alberto Rascón ramos, Fantasmas de rock, Crónica de música popular juvenil urbana de la ciudad de Chihuahua 1958-1986, México, Conaculta, 2003

The images of the covers of the records and videos, were taken from the four volumes of Guaraches de Ante Azul by Federico Arana, from Antonio Malacara's book Catálogo Subjetivo y Segregacionista del Rock Mexicano (Subjective and Segregated Catalog of Mexican Rock), from the web pages dedicated to Avándaro by Ray Brazen (incidentally a US citizen) and who makes this translation and Roberto Robquero Ruelas, in voluntary exile in Venice, California and also thanks to Avandarito, who took the liberty of copying several images with his scanner and making corrections to the present writing.

Now that we mention rescues and changes, it would be worthwhile to peek into the past and to find that which is lost.

Venceremos!